Mua ei yhtään huvittaisi nyt päntätä henkilöstön johtamista. Asia on mielenkiintoinen ja luen tenttikirjoja mielelläni, mutta en nyt jaksaisi analyyttisesti miettiä ja painaa asioita järjestyksessä kaaliini. Siis niin, että mulla olisi joku järjellinen kokonaiskuva ja käsitys asioista, joita olen lukenut, jotta pystyisin kirjoittamaan niistä tenttivastauksen.
Mutta ei auta. Kun se nyt lukee kalenterissa, niin sinne on mentävä. Sitten syksyllä olis vain luennot tosta osasta. Kyllä mä meen tenttiin, vaikka lukeminen on nyt jäänyt (niin kuin viime kuussakin) vähän retuperälle.

Ja miksi en ole lukenut, vaikka tälläkin viikolla mulla on ollut jo kaksi vapaapäivää?
Siksi, että olen siivonnut ja tapetoinut meidän makkarin. Kun vanhin tytär muutti heinäkuun alussa omaan kotiinsa, me saatiin Pellisen kanssa uusi makkari. Uudet tapetit, siivoaminen ja kalustaminen vie yllättävästi aikaa. Ja se on pakko tehdä, muuten se ei tule tehdyksi. Tuohan on vanha nuubialainen totuus, jota ei käy kieltäminen.

Gradua olen miettinyt myös koko ajan. Keksin omasta mielestäni hyvän kysymyksen aiheen rajausta ajatellen: mikä johtamisessa on tärkeää sosiaalityön kannalta? Mä luen parhaillaan Juha Siltalan kirjaa Työelämän kurjistumisen lyhyt historia. Siinä on valtavasti juttua myös johtamisesta. Eli Siltalan kirjaan tulee varmaan viitattua gradussa. Suosittelen kirjaa kaikille, se on hyvä opus.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, kun väsyttää jo niin pirusti. Huomenna yritän tosissani irrota täältä kotoa ja mennä yliopistolle lukemaan. Pakko, muuten ei tule mistään mitään.
Hyvää yötä, kauniita unia ja hienoja kuvia.