Pyrin tänä vuonna (2006) Tampereen yliopistoon lukemaan sosiaalityötä.

Kävi niin, että sain 48/60 pistettä. Sisään pääsee 48:lla pisteellä. Olen nyt varasijalla 9. Eli mitä todennäköisimmin en pääse tänä vuonna sisään.

Mutta ensi vuonna pyrin uudestaan! Kirjaan tänne itselleni  muistiin tulevan vuoden rupeamasta juontuvia ajatuksia, fiiliksiä ja opiskelu-uutisia avoimesta yliopistosta. Ja pohdin tietysti menneitä valintakokeita ja mietin, mikä meni mönkään.

Ja ensi vuonna tähän aikaan aion kutsua itseäni yht.kuntatieteiden YO:ksi!

Denis Waitley on sanonut:
Useimmat ihmiset eivät koskaan pääse tavoitteisiinsa, koska he eivät määrittele niitä, opettele niitä, eivätkä edes pidä niitä vakavasti uskottavina tai saavutettavina.

Nyt minä sanon:

Minun tavoitteenani on päästä ensi vuonna opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistoon. Aion käyttää vuoden henkiseen ja opilliseen valmentautumiseen. Se tapahtuu suorittamalla avoimessa yliopistossa sosiaalityön perusopinnot hyvin arvosanoin.
Minulla on täydet mahdollisuudet päästä sisään. Olen varma.