Voi jösses! Tänään oli hallintotieteen tentti. Tänään aamulla oli vielä kaksisataa enkunkielista sivua lukematta. Ne mä sain luettua ja sen kirjan kysysymys olikin kaikista helpoin. Mutta ne kaksi muuta... En tiedä, mitä tästä tulee. Kolmosta ei voi tulla ja jos kakkonen tulee, niin sit uusimaan.
Toisaalta muistan eräätkin kerrat, kun olen ihan hermona venttaillut tuloksia tentistä pelko peffassa. Ja ihan varmana siitä, että tulee joko hylky tai ykkönen ja sitten pärähtää nelonen! Mutta nyt ei kyllä käy niin. Se tietää sit vaan uusintaa. Mä lähden uusimaan kyllä sit ihan paalupaikalta ja sit saan sen nelkun. Kolmonekin riittäisi, mutta kun sitä en tule nyt saamaan.

Miksi ihmeessä mä jaarittelen taas tosta samasta asiasta? Sille kun ei voi mitään. Mä haluaisin hyviä numeroita ja kakkonen ei ole sellainen. Mä olin valmistautunut tosi huonosti tähän tenttiin. Siihen oli tietty vaikka kuinka monta hyvää syytä: oon kesätöissä, lukuaika loppu kesken, vaikea aihealua, kesä, siitepöly, täysikuu, mielenkiinnon kohdistuminen muuhun, tyttären uusi asunto, toisen kesätyö, kitara, mikä vielä?
Nyt se on kuitenkin tältä kertaa ohi. Eikä siitä nyt enempää.

Kandin tuloksia ei ole vieläkään tullut. Joka päivä mä ootan kieli vyön alla innoissani, josko olisi nettiopsuun pamahtanut pisteet ja arvosana. Mutta ei, ei vieläkään. Kohta pitää alkaa soitteleen perään ja kyselemään, että missä viipyy. Tänne laitan heti tiedon, kun sen saan. Mä odotan arvosanaksi kolmosta. Saa nähdä.

Nyt alkaa vapaat. Pitää siivota, se tuntuu aivan ihanalta ajanvietteeltä lukemisen jälkeen! Ja huomenna pesen pyykkiä ja nuohoan kaapit. Iltapäivällä meen sit T:n luokse kylään. Ja nyt seuraavaksi kahville.