Mulla on nyt neljän päivän vapaa, menossa vika päivä. Huomenna lähden taas Espooseen.
Vapaat alkoi viime suunnuntaina perheen kanssa yhteisellä illallisella paikallisessa ruokalassa. Tytöt halusivat mennä yhdesä syömään ja saivat Eedan suostuteltua maksumieheksi. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Ja kyllä se söikin!

Mä oon ollu
joka päivä yliopistolla lukemassa hallintotieteen tenttiin. Hieman tuntuu vaikealta aiheelta toi strategia, mutta kyllä mä sen läpi saan. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että viimeksi olen ollut tentissä muistaakseni maaliskuussa. Tenttimiseenkin tulee sellanen hyvä rutiini,kun sitä tekee koko ajan. Nyt on ollu niin pitkä tauko, että pitää alkaa muistella, mitä siellä tentissä oikein tapahtuu!

Päässä pyörii koko ajan gradu. Mä oon miettinyt ja pohdiskellut, mistä kulmasta ja mitä mä alkaisin tutkia gradussa. Johtamiseen se tietysti liittyy ja sosiaalityöhön, mutta miten?
Ja päässä suhisee myös syventävien harjoittelupaikan valinta. Mä haluaisin STM:öön treenaamaan, mutta en oikein tiedä, mihin sinne. Siellä on niin monta osastoa ja kaikki ovat jotenkin mielenkiintoisia - valitse nyt niistä. Enkä tietenkään ole yhtään varma, pääseekö sinne harjoittelijaksi. Mutta yrittää kuitenkin aion.


Siinä ne tärkeimmät sitten olivatkin. Kesätöistä ei ole mitään kerrottavaa, se on perustyötä vanhustenhuollossa ja mulle tekee mulle todella hyvää olla siellä perustyötä tekevänä hoitsuna. Se on oikeeta duunia ja nä saan siitä loistavaa perspektiiviä tuleviin hommiini. Ja vanhat ihmiset ovat mukavavia; elämänkokemuskun on sellasta pääomaa, että sitä ei saa kun elämällä tarpeeksi kauan.

Nyt alan lukea strategia-kirjaa ja opiskella strategian saloja. Että sitten tiedän, kun olen Suuri Kurpitsa. Olkaa kunnolla ja laittakaa viestejä. Ja kaikille niille, joilla on kohta pääsykoe: TSEMPPIÄ!
Lopuksi vielä kannustava aforismi pääsykokeilijoille.

Ihmisen tavoitteiden pitää ylittää


hänen käsityskykynsä. Vai mitä


varten taivas on muka olemassa?


-Robert Browning