Juttelin tänään ystäväni T:n kanssa kahvilassa. Ikinä en enää mene siihen kahvilaan (todennäköisesti), koska saatiin siellä niin käsittämätöntä palvelua. Mutta se siitä.

Tärkeää on se, että me keskusteltiin T:n kanssa graduista. Me ollaan molemmat gradua tekemässä, T vielä tilausgradua. Mulle selkeni monta piirua oman työn aihe. Se ei tietenkään ole  vielä
varma, mutta homma selkenee koko ajan. En vielä kirjaa tänne mitään, mutta heti kun joku asia loksahtaa, saatte kuulla siitä!

Ja vihdoin oli tullut ekan kesätentin tulokset ja mä sain surkean kakkosen. Osasin sitä odottaakin, mutta silti petyin. Sellaista se on, sen kanssa on elettävä. Kyllä mä nyt sen toisen hallintotiteteen kakkosen kestän. Parin viikon päästä olisi vielä yksi tentti. Sitten on hallintotieteestä jäljellä vain yksi tentti ja pari luentosarjaa. Enempää ei sivuaineilija voi suorittaa.

Niin, ja tänään ilmoittauduin graduseminaariin. Haen Raunion ryhmään, sen asiantuntijuus on lähinnä sitä mitä mä tutkin. Toivottavasti pääsen siihen. Samalla ilmoittauduin kolmannen kerran moniammattilliseen seminaariin. Olen yrittänyt kahdesti aiemmin aloittaa sitä, mutta siitä ei ole tullut mitään, koska ohjeistus on ollut niin käsittämättömän sekavaa. Mä en siis yksinkertaisesti ole ymmärtänyt, mitä on pitänyt tehdä ja koska. Siksi se on kahdesti jäänyt. Nyt ei jää.

Nyt sanon hyvät yöt ja painun pehkuihin.