Kävin tänään yliopistolla juttelemassa opintoneuvojan kanssa. Oikeilla jäljillä olen ollut opintojeni suunnittelun kanssa. Täytyy vaan vielä paneutua ja varoa, ettei ahda ekaan vuoteen liikaa kamaa niin että ensi vuonna ei enää kiinnostakaan.
No, ehkäpä sitä vaaraa ei kuitenkaan ole.

Kävin samalla reissulla myös opintotukitoimistossa ja jätin rahalapun sinne. Haen siis opintorahaa ja mahdollisesti lainaa.
Jännä oli huomata, miten älyn ystävällisiä kaikki virkailijat olivat. Se tuntui tietty mukavalta, mutta rehellisesti sanottuna yllättävältä: ne tyypit joutuvat vuodesta toiseen kertomaan samat asiat aina uusille opiskelijoille ja silti jaksavat. Hienoa.

Ja vielä yksi paikka oli katsatettava tolla käynnillä. Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta ja sos.työn laitos muuttavat uuteen paikkaa eli juuri valmistumassa olevaan Linnaan. Hulppeat tilat - vielä vähän kesken - mutta sielläpä onkin varmasti hienoa aloittaa opiskelut. Kaikki on yhtä uutta ku mun yliopisto-opinnot. Siitähän voisi vääntää vaikka mitä symboliikkaa, mutten taida kuitenkaan.

Mä mietin tässä kovasti sitä, mitä sivuaineita mä ottaisin. Ajattelin ihan vaan roheesti soittaa muutaman kaupungin sosiaalitoimeen ja kysyä, minkälaisia tarpeita niillä olisi työntekijöiden suhteen. Mua kiinnostaisi kunnallisalan sivuopinnot ja tietty sos.politiikka ja sosiaalipedagogiikka. Kansantaloustiede myös, mutta mä pelkään, että se on liikaa laskemista ja tilastoja (oon surkea niissä). No, onneksi ei tarvi vielä päättää mitään.
4.9. alkaa tiedekunnan orientoivat opinnot ja sielläkin varmasti selviää moni asia.

Mä sain maanantaina oman sähköpostiosoitteen yliopistolle. Mahtavaa! Peruspalvelutunnuksilla mä pääsen sinne sun tänne netissä.
Mun on pakko myöntää, että mä odotan todella paljon opintojen alkua. Kahden viikon päästä 14.8. alkaa tietotekniikkakurssi, jolle mä olen ilmoittautunut. Sen alkua on paljon mukavampi ja rennompi odotella kuin tuloksia valintakokeesta, uskotteko?