No huh huh!
Taas ihan pikainen visiitti täällä. Koko tämän viikon olen pusertanut kahta esseetä, joista toinen jäi ihan törkeäksi torsoksi. Mutta sain kuitenkin ne tehtyä ja odotellaan sitten tuomiota...
Niin kiire on ollut, että en ole ehtinyt paneutua tällä viikolla tohon kesätyöhommaa.
Se kesätyöpaikkakin on vielä siis saamatta. Sairaalaan en päässyt, koska on niin vähän opintoja takana. Eli ihan vaiheessa ollaan vielä.

Ja nyt on luku päällä tohon ensi perjantain tenttiin. Viisi kirjaa, n. tuhat sivua.
Pinossa on pari ihan järkyttävää kirjaa, mutta sisulla niistäkin selvitään.
Ai, millä tavalla kauheita kirjoja? Yksi on niin jaarittelevasti kirjoitettu, ettei millään meinaa pysyä kärryllä eikä lukiessa hereillä. Ihan karseeta pöpinää.
Mutta seassa on pari erinomaisen hyväntuntuista, kirjalliseen ahmintaan houkuttelevaa teosta. Sellaisia tenttikirjoja on mahtavaa lukea.

Mutta noin kaiken kaikkiaan tämä opiskelu vielä maistuu makoisalta ja opistopisteitäkin on kertynyt jo 76. Välillä meinaa aika vuorokaudesta loppua, kun on esseitä ja luentopäiväkirjoja monta työn alla. Mä olen karsee tekstin viilaaja ja siinä menee aikaa. Kun voisikin vaan kirjoittaa, eikä olis tällanen ylitarkka nysvääjä. Ja yksi tärkeä pointti on se, että tieteellinen kirjoittaminen on ihan erilaista kuin mikään kirjoittaminen, mitä mä olen aikaisemmin harjoittanut. Se - tieteellisen tekstin kirjoittaminen ja lukeminenkin - vaatii tottumista ja opettelua. SItä tässä nyt tehdään.

Mutta jotta saisin urakan loppuun ensi perjantaiksi, alan taas lukuhommat! Ollaan kuulolla ja pitäkää peukkuja perjantaina.