Mulla on siis vielä se yksi tentti ensi tiistaina.
Luvut etenee ihan ookoo. Mutta lievää väsymystä on huomattavissa. Jaksan kuitenkin pinnistää vielä. Keskiviikkona menen harjoittelupaikkahaastatteluun ja illalla on Taydesin leidien jouluillallinen. Torstaina aletaan sitten tyttöjen kanssa laittaa joulua. Kyllä Esakin osallistuu, mutta tyttöjen kanssa koristellaan ja tehdään kaikki sellaset hommat.

Ehkä mua myös ihan vähän syö se, että sain tutkimusmenetelmäluentojen tenteistä molemmista (kvantitatiivinen & kvalitatiivinen) kakkoset. Uusimaan en mene, kakkonen riittää, mutta silti se vähän kirpaisee. Kolmonen olisi ollut kivampi. No, kandityössä opin ne asiat käytännössä. Eikä musta koskaan tule tutkijaa, joten niitä oppeja en ihan hirveesti tule tarvitsemaan.
No, toi asenne on kyllä väärä ja motiivina sille on se, että on vaikea tunnustaa osaamattomuutensa. Ihanan helppoa olisi ajatella, että luennoitsija joutuu pienessä ajassa tarkastamaan noin neljäkymmentä esseevastausta. Se ei voi olla kovin tarkkaa ja siinä saattaa arviointiperusteet muuttua tarkastuksen edetessä (mulle epäedulliseen suuntaan). Tai että se muistaa mut luennolta ja naaman perusteella tuli sit numero. Ja yhtä hyvin luennoitsija vois olla eri mieltä mun kanssa ja siksi antoi vaan kakkosen.

Mutta totuus kuitenkin on, että mä en osannut. Mun vastukset olivat varmasti kakkosen arvoisia. Tämä asia maisterin pitäisi osata ilman mitään selityksiä. Joten lopetan läpätyksen.

Joululomalla mä aion kuitenkin kirjoitella kandia. Mulla on hirveet pinot kirjoja työn teoriaosuutta varten. Kirjoittelen sen valmiiksi ja sitten tammikuussa lähden haastattelemaan. Mä haastattelen kolmea tai neljää tyyppiä. Kerron sitten tuloksia,kun jotain kerrottavaa on.