Eilen oli mahtava päivä.
Ensinnäkin, oli aivan ihana ilma: lumihiutaleet leijuivat pimeässä ilmassa ja vain katuvalot näyttivät, kuinka ne hiljalleen kieppuivat maahan. Kandiseminaari oli juuri päättynyt ja mä olin todellakin oppinut siellä erittäin tärkeän käytännön asian. Aaahh sitä onnen tunnetta!

Nyt on kulunut aika monta päivää ilman tänne kirjoittelua. Mitähän se kertoo? No ei mitään sen kummempaa kuin että on ollut kirjoitustöitä muuten niin paljon, että ei ole (muka) ehtinyt. Kaksi luentotenttiäkin oli viime viikolla. Sosiaalioikeutta ja metodiopintoja. Oikeus tulee varmaankin ihan ok numerona opintorekisteriin, mutta se metodi... Voi jestas! Ei ollut edes vaikea tentti, mutta kun en osannut niin en osannut. Kysyttiin regressioanalyysin perusideaa ja mä kirjoittelin sinne sitä sun tätä ja varsinkin sitä. Tilastoa mä osasin jotenkin lukea, mutta kyllä se oli niin heikkoa, että uusinta kuukauden päästä kutsuu jo mua. Mä tarviin tukiopetusta kvantitatiivisen opiskelussa.

Tänä syksynä mä en ole tehnyt siis kuin luentotenttejä. Sosiaalityöstä multa puuttuu enää kaksi kirjatenttiä, pitkästä sivuainesta muutama enemmän. Tän kuun 27. pitäisi tenttiä Politiikan perusteet ja Toimiva kunta. Mielenkiintoista luettavaa, mutta tulee hieman hoppu. Tää viikonloppu menee kandia kirjoittaessa ja ensi viikolla alkaa raivoisa keskittyminen tenttikirjoihin.
Mä olen pitänyt tiukasti kiinni siitä periaatteesta, että viikonloppuna en tee opiskeluhommia lainakaan. Mutta nyt mä joudun kyllä lipsumaan periaatteestani tänä viikonloppuna. Se kandi on saatava sunnuntaiksi Moodleen. Ei se siis valmis vielä ole, mutta prosessikirjoittamisen systeemiä kun seminaarissa noudatetaan, niin nyt on aika yhden osion olla jossakin kuosissa ja arvioitavana. Ensi torstaina sitten opponentti opponoi työtäni. Raportoin teille tapahtumasta myöhemmin.

Vaan nyt mä lähden yllärille hakemaan muutaman kirjan ja  kysymään  kandityön muotoilusta muutaman jutun meidän laitoksen atk -tukarilta. Toivottavasti saan vastauksia ja homma hoituu.
Palataan astialle.