Viime yö oli mun vika yö kesäyötyössä. Nyt alkaa viikon loma, mikä tarkoittaa siivoamista ja kalustamista. Kivaa! En uhraa ajatustakaan opiskelulle ennen syyskuun alkua. Sitten alkaa taas tuttu paahtaminen. Sekin tuntuu kivalta. Gradu odottaa tekijäänsä.

Kesätöistä vielä sen verran, että on pakko laittaa tänne muutama viehkeä juttu sieltä.
Asukkaat olivat vanhoja, osa dementoituneita, paljon huonokuuloisia ja huonosti liikkuvia vanhoja ihmisiä. Joillakin oli vielä perusluonteenpiirteet vahvoina tallella, niin kuin seuraavasta voitte lukea:
Nostin työkaverin kanssa asukasta ylös sängystä päivälevolta. Hieman siinä tuoksahti sitten niin, että ajattelin asukkaalla olevan asiaa veskiin isolle hädälle. Kysyin sitten kuuluvalla äänellä, että "Onko sulla kakkahätä?". Vanha rouva katsoi minua, hymyili nätisti ja sanoi:"Ei, onko sulla?". Hyvä, että saatiin pidettyä tädistä kiinni, kun rupes naurattamaan.
Toinen sattumus: Olin peitellyt vanhan herran yöunille ja toivottelin siinä hyvät yöt. Gentlemanni vastasi sängystä: Sitä samaa sulle ja parempaa miesonnea ensi kerralla!"

Noin.
Mitäs muuta vielä. Olen miettinyt koko kesän, mihin mä menisin syventävien opintojen harjotteluun. Mua kiinnostaisi STM, Stakes (joka yhdistyy ensi vuoden alussa Kansanterveyslaitoksen kanssa) tai vaikkapa Kuntaliito. En sitte tiedä, saa nähdä.
Mut nyt menen nukkumaan ja herään aamulla pirteänä.

Guten nacht.