Mä en ole hirmu montaa opintopistettä saanut vielä tänä lukuvuonna. Vaikka olen kyllä osallistunut ahkerasti luennoilla ja seminaareihin.
Välillä tuntuu kummalliselta se, miten noita eri seminaareja ja luentosarjoja arvotetaan opintopisteissä. Meillä on ollut kahden perioidin (siis koko syksyn) taitoseminaari. Se on ollut kerran viikossa kolme tuntia kerrallaan. Lisäksi me käytiin yhdellä koko päivän opintokäynnillä Kankaanpäässä ja vielä on yksi videokuvauspäivä tammikuussa. Meidän pitää tehdä tästä koko hommasta vielä portfolio ja joka kerta on tietty ollut jotain tehtävää ja lukemista seuraavalle kerralle. Eli tässä on kulunut aikaa ja töitäkin on ollut ihan riittävästi.
Ja opintopisteitä tammikuussa (jos läpäisen ;-) kilahtaa tilille hurjat kolme!
Kai noihin pisteytyksiin on joku järkevä selitys. Olisi vaan kiva kuulla se, ettei tuntuisi niin höhlältä. Olisi siis kiva ymmärtää.

Muuten menee ihan omalla mukavasti, olen vielä innostunut ja haluan opiskella. Välillä on ollut ärsyyntyneempiä jaksoja, mutta ne menevät ohi. Hallintotiede varsinkin on oikein inspiroivaa. Musta olis mukava tehdä siitä ainakin kandi, mutta se ei ole ilmeisesti mahdollista kuin pääaineopiskelijolle. Siihenhän on sitten vain yksi ratkaisu: mun pitää mennä sinne pääsykokeen kautta. Mä saan perusopinnot kohta purkkiin ja sitten vaan aineopintohin ja kandia tekemään.
Pitäisiköhän mun hakea sinne jo ensi keväänä. Miksei. Täytyy kuitenkin vielä käydä kysymässä, onko mitään muuta mahdollisuutta.

M
utta nyt lähden kahville. Eeda on keittänyt hyvät tsufeet, se tuoksuu ihanalta.
Jään miettimään tota uutta pääsykoeasiaa.