Mun nenä irtoaa kohta. Karsee lentsu iski kimppuun ja nokka vuotaa ku hulluksi tullut kraana.

Niinpä tietty. Nyt on perioditauko eli ei ole opetusta ollenkaan. Mä luen hallintotieteen tenttiin kahta kirjaa, joista toinen on erittäin mielenkiintoinen ja toinen vaikuttaa tosi vaikealta. Se vaikeakin on kyllä oikein mielenkiintoinen, se käsittelee demokratiaa.
Kirjat ovat siis pikku tiiliskivi Politiikan perusteet (423 s.) ja Demokratian arvo. Luen nyt tota politiikka -kirjaa, ja on pakko sanoa, että se on todella, todella mielenkiintoinen. Politiikan perusteet on kirjoitettu hyvin ja kiinnostavasti. Siellä on jopa pieniä vitsinpoikasia mukana. Kun kirjoittajat haluavat havainnollistaa, esimerkeissä esiintyy ministeri Puuhakas, tehtailija Tötterö, joka asuu Metkunperällä sekä Turmiolan kunnanjohtaja Pykäläinen.
Mutta ei noista kirjoista sen enempää.

Toi mun hallintotieteen luentotentti menikin sitten yllättäen neloshyvin! Mä olin ihan varma, että se ei edes mene läpi. Tenttielämä on ihmeellistä. Ei sillä, olen kyllä iloinen, koska olin sitten kai osannut vastata siihen, mitä kysyttiin.
Tässä mä taas ihmettelen, että kuinka väärin sitä voikaan omat vastauksensa arvioida.

Tää toka vuosi on alkanut melkein ilman vauhtia opintopisteiden suhteen. Niitä on tilille tippunut tosi vähän. Kandiseminaarista pojot tulee vasta keväällä, taitoseminaaristakin varmaan vasta ensi vuoden puolella. Yhden tentin oon sostyöstä tenttinyt nyt syksyllä ja siitä sain 6 pistettä. No, hallintotieteen luentotenteistä on tullut viis pointsia ja kolme on vielä tulossa. Ja kirjatentistä (hallintotiede) ensi kuussa 4 op., jos menee läpi. Joo ja onhan noita menetelmäopintoja... Kaikki hommat vaan nyt kestää kaksi periodia, joten opintorekisterissä ei vielä näy, että jotain tapahtuisi.
Vaan kyllä se tästä.

Mut nyt meen koisaamaan. Silmiä kirveltää siihen malliin, että uni tekee tuloaan. Kuulemiin ja lukemiin!