No niin!
Viime keskiviikkona aivan yllättäen sain syventävien harjoittelupaikan. Se on meidän laitoksella eli vielä tän vuoden loppuun sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön laitoksella. 1.1.2009 mä opiskelenkin sitten jo sosiaalityön tutkimuksen laitoksella.

Lokakuussa musta tulee sitten tutkimusapulainen. Mä osallistun professorin ja tutkijan ohjauksessa erääseen hankkeeseen, jossa siis olen tutkimusapulainen. Mä teen sellasta pienimuotoista hommaa. Saan samalla kerättyä graduni aineiston. Ja voin siinä ohessa myös tehdä graduani. Työajat on soviteltavissa ja niinpä mä luulen, että valmistun ensi toukokuuhuhn mennessä. Ainakin olen suunnitellut, että toukokuun loppuun mennessä gradu on jätetty. Kesällä sitten valmiina hommiin!

Tää uusi käänne muutti hieman tota mun gradusysteemiä. Mun pitää suunnitella tutkimussysteemi hieman uusiksi, mutta ei se haittaa. Tästä saattaa tulla vielä vaikka kuinka kivaa. Mun homma alkaa epävirallisesti jo huomenna. Menen kuuntelemaan, kun  tutkijat esittelevät hankkeen. Saan sitten selkeämmän kuvan hommasta.

Kaikki on siis ihanasti levällään, mutta hyvällä tavalla. Ensi viikon jälkeen olen paljon viisaampi - tai oikeastaan tiedän vaan enemmän tästä hankkeesta. Sitten mun jututkin ovat ehkä vähän selkeämpiä. Mahtavaa. Olen iloinen ja tyytyväinen. Ja vuoden päästä valmis!